Repository logo
  • English
  • Español
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Español
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Parra Martínez, Wendy Paola; Portillo Centeno, Karol Lisbeth"

Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Autoconcepto e inteligencia emocional en estudiantes de educación media de la Institución Educativa Enrique Pupo Martínez de Valledupar
    (2021) Parra Martínez, Wendy Paola; Portillo Centeno, Karol Lisbeth
    El objetivo del estudio fue establecer la relación entre el autoconcepto y la inteligencia emocional en los estudiantes de educación media de la institución educativa Enrique Pupo Martínez de Valledupar. La muestra (N = 122) estuvo compuesta por estudiantes de 14 a 17 años, quienes respondieron los instrumentos de AF-5 de autoconcepto y el Cuestionario de Inteligencia Emocional (Trait Meta-Mood Scale, TMMS-24). Se llevó a cabo un análisis estadístico de los datos por medio del programa Rstudio y se obtuvo como resultado una correlación negativa entre las variables. Abstract The objective of the study was to establish the relationship between self-concept and emotional intelligence in high school students from the educational institution Enrique Pupo Martinez de Valledupar. The sample (N = 122) was made up of students aged 14 to 17, who answered the AF-5 self-concept instruments and the Emotional Intelligence Questionnaire (Trait Meta-Mood Scale, TMMS-24). A statistical analysis of the data was carried out using the RStudio program and a negative correlation between the variables was obtained as a result. Palabras clave: autoconcepto, inteligencia emocional, estudiantes de educación media. Keywords: self-concept, emotional intelligence, high school students.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback